Szukaj na tym blogu

niedziela, 11 września 2022

Pomidory wyśmienite


Pomidory te znalazłam w starych przepisach mojej mamy. 
Zaintrygowało mnie połączenie składników i postanowiłam je zrobić. Powiem, że smak mnie bardzo pozytywnie zaskoczył 😋
Mogą stanowić świetną przystawkę do wędlin, być bazą sałatek lub po prostu wystarczy położyć na kromkę z masłem. Dzięki temu, że nie są poddawane pasteryzacji, a tylko utrwalane gorącą zalewą, pomidory pozostają jędrne, a cebula i papryka przyjemnie chrupkie. Polecam 😊







Składniki:
-2 kg twardych i dojrzałych pomidorów
-1/2 kg cebuli
-1/2 kg czerwonej papryki

Zalewa:
szklanka = 250 ml
łyżeczka = 5 ml

-5 szklanek wody
-1 szklanka octu 10%
-50 dkg cukru
-skórka otarta z jednej cytryny
-łyżeczka goździków
-pieprz grubo mielony
-2 łyżeczki soli

Składniki zalewy gotować 15 minut.

Obraną cebulę pokroić w krążki, umyte pomidory w plastry, paprykę w paski.
Warzywa rozłożyć równomiernie w słoikach i zalać gorącą zalewą.
Szczelnie zamknąć słoik nakrętką odwrócić do góry dnem i odstawić do wystygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz