Szukaj na tym blogu

piątek, 22 lipca 2022

Sałatka z wędzonym serem i nutą czarnej porzeczki

Ponieważ wędzę samodzielnie serki typu włoskiego,  postanowiłam wykorzystać je w sałatce. Dobrałam wg. mnie smakowo pasujące składniki i wyszło pysznie 😋 Delikatną nutę wędzonki przełamałam dodatkiem owoców i papryki, a całego charakteru dopełnił sos z zielonym pieprzem oraz prażone orzechy.





Składniki:
-garść umytej roszponki
-70 g wędzonego naturalnego sera typu włoskiego
-pół strąka niedużej czerwonej papryki
-białe winogrono bezpestkowe
-garść czarnej porzeczki
-15 g posiekanych uprażonych orzechów włoskich
Sos:
-100 ml oleju rzepakowego
-25 ml soku z cytryny
-łyżeczka (5 ml ) soli
-łyżeczka miodu płynnego
-ząbek czosnku
- szczypta pieprzu
-łyżeczka zielonego pieprzu w zalewie

Do miseczki włożyć miód, olej, wymieszać. Stopniowo dodawać sok z cytryny, ciągle mieszając rózgą, aż zrobi się jednolita konsystencja.
Dodać sól, pieprz, czosnek przeciśnięty przez praskę i zielony pieprz. Wymieszać wszystko dokładnie. 

Roszponkę wyłożyć na półmisek.
Na środku ułożyć pokrojony w trójkąty ser, wokół układać pokrojoną w drobne paski paprykę, a następnie winogrono. 
Posypać na całości owocami porzeczki i prażonymi orzechami.
Polać obficie sosem, odstawić na chwilę do schłodzenia w lodówce.
Najlepiej smakuje podana z grzankami.


1 komentarz:

  1. Uwielbiam tego typu mieszanki smaków. Wiem, że wiele osób nie lubi mięsa z owocami, jednak dla mnie to świetna sałatka.

    OdpowiedzUsuń