Szukaj na tym blogu

wtorek, 26 kwietnia 2016

Klopsy duszone w kapuście

Kolejny przepis ze starego zeszytu mojej mamy. Po przeczytaniu tego przepisu miałam obawy co do smaku  całej potrawy. Słodka kapusta połączona z wieprzowymi klopsami teoretycznie powinna dać słodki smak. Okazało się, że wszystko zależy od przyprawienia mięsa. Jak zwykle troszkę wyłamałam się  z oryginalnego przepisu. Do mięsa dodałam trzy ząbki czosnku i nie żałowałam pieprzu. Natomiast cebulę wymieszałam z poszatkowaną kapustą i dodałam kilka listków liścia laurowego i ziele angielskie. Tych przypraw w przepisie nie ma. Nie potrzebna jest również tak duża ilość wody do podlania potrawy. Wystarczy podlać tyle, żeby klopsy z kapustą się nie przypaliły.
Nie trzeba wtedy używać zasmażki do zagęszczania sosu. Kapusta jest wtedy po prostu uduszona i mięciutka. Automatycznie zmniejszamy ilość kalorii w potrawie. Również polecane pomidory jako dodatek rewelacyjnie komponują się z klopsami przełamując słodki smak kapusty.
Kolejny przepis sprzed lat uratowany od zapomnienia J
Polecam!


Składniki:

-50 dag mięsa wieprzowego
-bułka kajzerka
-2 cebule
-łyżka tłuszczu
-jajko
-sól, pieprz
-kilka plasterków boczku
-pół główki dużej lub cała mała główka kapusty
-łyżka tłuszczu
-łyżka mąki
-zielenina
Mięso przepuścić przez maszynkę, wyrobić z namoczoną i odciśniętą bułką, jajkiem i przyprawami. Uformować okrągłe małe klopsy. Naczynie wyłożyć plasterkami boczku, na nim położyć klopsy, zalać je taką ilością wrzącej wody, aby sięgała do wierzchołka klopsów, a na wierzch położyć drobno poszatkowaną kapustę. Ugotować potrawę, a gdy kapusta będzie miękka podprawić zasmażką z mąki i tłuszczu. Wykładać ostrożnie porcje i posypywać zieleniną, podawać z ziemniakami i sałatką z pomidorów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz