Szukaj na tym blogu

środa, 12 września 2018

Gulasz warzywny na bazie selera

W poszukiwaniu inspiracji na obiad bez mięsa napotkałam blog Pani Agnieszki Maciąg. Znalazłam tam wiele przydatnych informacji na temat zdrowego odżywiania. Wśród wielu ciekawych przepisów zwrócił moją uwagę gulasz z selera. Postanowiłam go wypróbować i tak oto powstała moja wersja.

Składniki:
-1 bulwa selera
-2 średniej wielkości marchewki
-1 por
-4 ząbki czosnku
-4 pomidory lub szklanka przecieru płynnego
 (najlepiej domowego)
-1 szklanka bulionu lub wody
-1 łyżka oliwy lub oleju
-1/2 łyżeczki kurkumy
-1/2 łyżeczki curry
-2 liście laurowe
-1 łyżeczka ziaren kolendry
-sól, pieprz
-dowolna zielenina do posypania
W głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę lub olej,wsypujemy ziarna kolendry i podgrzewamy do uwolnienia zapachu, po czym dodajemy  drobno pokrojony por i czosnek. Chwilę smażymy, często mieszając, do zrumienienia, po czym dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę i w kostkę seler. Smażymy jeszcze wszystko aż warzywa staną się szkliste. Jeżeli używamy pomidorów to najpierw trzeba je sparzyć, zdjąć  skórkę i pokroić w kostkę. Dodać do warzyw podlać wszystko bulionem lub wodą. Ja użyłam domowej roboty przecieru. Dodajemy przyprawy, przykrywamy i dusimy 30 minut pod przykryciem na wolnym ogniu. Doprawiamy na koniec solą i pieprzem do smaku i posypujemy zieleniną, np. natką pietruszki. Taki gulasz można podawać samodzielnie lub z dowolną kaszą. Ja podałam z upieczonymi plastrami ziemniaków i surówką z marchewki i jabłka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz