Szukaj na tym blogu

wtorek, 12 kwietnia 2016

Zupa krem brokułowo szpinakowy

Już wcześniej pisałam, że czas na lekkostrawne, niskokaloryczne dania. Idzie lato będziemy coraz bardziej odsłaniać swoje ciała i co…i dobrze by było, żeby wszelkie wałeczki tłuszczowe zmalały 😊a więc koniec z wątróbkami, golonkami, sosikami, itp. Czas na zmiany! Tylko co na to powiedzą moi mężczyźni w domu 😍 Już dzisiaj na wieść o brokułowej zupie mój syn powiedział: - o to ja dzisiaj obiadu nie jem – i wypada mi tylko ich dokarmiać. Taki to już los  żony i mamy. Szukając inspiracji do dań dietetycznych weszłam na bloga pewnej dziewczyny, której udało się zrzucić kilkanaście kg stosując dietę niskokaloryczną i zarazem zdrową.  Przypadł mi do gustu krem brokułowo szpinakowy. Troszkę  zmieniłam składniki wg swojego gustu kulinarnego, ale zupka wyszła smaczna i delikatna.

Baza do zupy:
-jedna marchewka
-jedna pietruszka
-pół selera
-jedna cebula
-zielona część pora
-dwa listki laurowe
-dwa ziela angielskie
Zalewamy wszystkie składniki zimną wodą (1 l) Gotujemy na bardzo wolnym ogniu godzinkę. Chodzi o intensywny smak wywaru. Po ugotowaniu warzywa wyciągamy z wywaru i odrzucamy.


Składniki na krem:
-1/2 kg szpinaku mrożonego
-jeden cały brokuł
-jedna duża cebula
-dwa ząbki czosnku
-łyżka oliwy
-sól
-jogurt naturalny
-garść prażonych pestek słonecznika

Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie tylko do zeszklenia. Dodajemy do cebuli posiekane ząbki czosnku i tylko przez chwilę jeszcze podsmażamy. Dodajemy zamrożony jeszcze szpinak przykrywamy patelnię pokrywką i dusimy do całkowitego rozmrożenia. W tym czasie nastawiamy wodę do brokułu. Podzielony na różyczki brokuł wrzucamy na wrzątek i dosłownie tylko minutkę gotujemy. Odcedzamy i wraz ze szpinakiem wrzucamy do warzywnego wywaru. Miksujemy wszystko blenderem, solimy do smaku. Na suchej patelni prażymy pestki słonecznika. Wylewamy zupę na talerz dodajemy kleksa z jogurtu i posypujemy ziarnami słonecznika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz