Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 3 października 2016

Domowy przecier





Dostałam w prezencie skrzynkę ( 30 kg ) pomidorów typu lima. Nie miałam czasu na  ich przetrzymywanie, bo już robiły się miękkie. Chcąc nie chcąc musiałam zabrać się do pracy. No cóż, najbardziej przydatny i często używany w mojej kuchni jest przecier i keczup. Nie omieszkałam również zrobić pomidorowo - cukiniowe leczo.
Pomidory dokładnie przebrałam, oczyściłam, przekroiłam na pół i umieściłam w głębokim rondlu z grubym dnem. Gotowałam bez przykrycia, często mieszając, na wolnym ogniu, aż do odparowania zawartej w nich wody. Zajęło mi to kilka godzin, ale było warto! Następnie przecierałam  wszystko przez gęste sito, odrzucając pozostałe skórki i nasiona. Czysty przecier rozlałam do wyparzonych słoików i pasteryzowałam 20 minut. Smak domowego przecieru jest zdecydowanie łagodniejszy a przede wszystkim pachnie i smakuje pomidorami. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz