Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 3 października 2016

Domowy keczup






Składniki:
-2 kg pomidorów
-2 duże cebule
-ocet 10 % ( do smaku )
-cukier do smaku
-sól
-papryka słodka i ostra w proszku
-olej rzepakowy
Pomidory sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skórki, przekroiłam na pół, usunęłam stwardniałe gniazda nasienne i gotowałam w szerokim rondlu, z grubym dnem,  na wolnym ogniu bez przykrycia. Jak już trochę odparowały wodę, dodałam wcześniej zeszkloną na oleju cebulę. Dusiłam dalej bez przykrycia, aż do pozyskania odpowiedniej gęstości keczupu. Na koniec doprawiłam dwiema łyżkami octu i jedną łyżką cukru i resztą przypraw. Ilość dodatków jest sprawą bardzo indywidualną. Każdy z nas posiada inne kubki smakowe. Moi domownicy są podzieleni jeżeli chodzi o smak, jedni wolą łagodny inni pikantny, bardziej kwaskowy lub bardziej słodki. Dlatego zrobiłam dwa rodzaje. Zalecam po prostu dodawać stopniowo przyprawy, kosztować i doprawiać aż do uzyskania pożądanego smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz