Szukaj na tym blogu

niedziela, 10 lipca 2016

Sałatka wielowarzywna na zimę

Wybór warzyw na zimowe sałatki jest teraz nieograniczony. Rok temu, szukając nowych inspiracji na zimowe sałatki, natrafiłam na ten właśnie przepis. Sałatka jest niesłychanie łagodna i dzięki połączeniu takich warzyw pyszna. Można zmieniać sobie smak tej sałatki np. dodając przewagę jednego składnika. Ja daję najwięcej ogórków, ale można dać większą ilość pieczarek lub kalafiora itp.
W ten sposób sami kontrolujemy smak sałatki. W tym roku zaryzykowałam i dodałam jeszcze papryczkę chili. Chciałam jej nadać bardziej pikantny smak. Jeżeli lubicie eksperymenty, spróbujcie :)




Składniki:
-1,5 kg ogórków
-główka kalafiora
-1,5 kg pieczarek
-1 i 1/2 papryki czerwonej
-2 papryki żółte
-3 cebule
Solanka: 10 szklanek wody ( szklanka o pojemności 220 ml ) wymieszać ze szklanką soli.
Zalewa: 2 szklanki octu, 6 szklanek wody, 4 szklanki cukru

Ogórki dokładnie umyć, nie obierać ze skórki, pokroić na grubsze plasterki. Cebulę pokroić w piórka.
Paprykę pokroić w paski. Warzywa zalać solanką na 2 godziny.
Kalafior podzielić na różyczki i obgotować krótko, dosłownie minutę od zagotowania. Pieczarki dokładnie umyć i również zagotować krótko w lekko osolonej wodzie. Zalane solanką warzywa odcedzić, połączyć z kalafiorem i pieczarkami. Zalać zalewą. Warzywa wkładać do słoików, uzupełnić zalewą. Pasteryzować 15 minut. Jeżeli zdecydujecie się na dodanie papryczki chili, to włóżcie ją do słoika w całości. aby nie wypłynęły ziarenka. Jest szansa, że wtedy nie będzie bardzo ostra :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz