Szukaj na tym blogu

sobota, 24 lutego 2024

Wędzone pstrągi

Wędzone pstrągi, przyrządzone w domowej wędzarni, to niezwykły rarytas. Mają delikatny złocisty kolor i subtelny zapach dymu. Niepowtarzalna mieszanka  Przyprawy Fish Hunter - Borniak nadaje im  wyjątkowego smaku. Podane na Wielkanocnym stole z pewnością zachwycą gości, polecam 😊 


 Ryby przed włożeniem do solanki trzeba dobrze oczyścić; usunąć wnętrzności, oczy, skrzela, oczyścić z łusek, dobrze wypłukać.

Moje pstrągi leżakowały w solance przyrządzonej wg. przepisu na opakowaniu w/w przyprawy: na 1 kg ryby użyłam 1,5 l wody wymieszanej z 160 g przyprawy. Pstrągi ułożyłam w szerokim i wysokim garnku, obciążyłam talerzykiem, aby zapobiec ich wypływaniu na powierzchnię, przykryłam i odstawiłam na 12 godzin w chłodne miejsce, po czym dokładnie  opłukałam pod bieżącą wodą i osuszyłam, wewnątrz i na zewnątrz,  za pomocą ręcznika papierowego. 


Następnie ryby wieszam na hakach w przewiewnym, chłodnym miejscu, do osuszenia. Zajmuje to kilka godzin.  Kiedy skóra stanie się sucha i lśniąca, są gotowe do kolejnego etapu. Zawieszam ryby w wędzarni i osuszam w 40 °C, aż uzyskają suchą, lśniącą  powierzchnię. Poczujecie to przeciągając palcami po rybie,  skóra przypomina  strukturę pergaminu. Powinno to zająć 30-40 minut. 

 

Następnie włączam generator  dymu i wędzę w 55°C 2 godziny, do uzyskania złotej barwy. Po czym podnoszę temperaturę do 80°C, wyłączam generator dymu i  podpiekam do uzyskania wewnątrz ryby 60°C .

Takie pstrągi idealnie smakują  zarówno na gorąco jak i na zimno.

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz