poniedziałek, 5 czerwca 2017

Rzodkiewki w zaprawie


Przepis zaczerpnięty ze starego mojego zeszytu (1986 r ) Przypominam sobie, że te rzodkiewki były bardzo dobrym dodatkiem do kanapek, sałatek czy surówek. Skoro mamy teraz sezon na rzodkiewkę, postanowiłam odświeżyć ten przepis. W oryginale tak przygotowane rzodkiewki spożywa się już na drugi dzień. Ja jednak pasteryzowałam je w słoikach i w zimie miałam namiastkę wiosny.




Składniki:
-2 pęczki rzodkiewek ( 300 g )
-2 łyżeczki soli
-1/2  szklanki octu
-1/4 szklanki wody
-4 łyżki cukru
Wodę z octem i cukrem zagotować i odstawić do wystygnięcia.
Rzodkiewki umyć, pokroić w grubsze plasterki, zasypać solą, wymieszać i odstawić na 20 minut. Odsączyć z soku i zalać zaprawą octową. Wstawić pod przykryciem do lodówki i na drugi dzień są gotowe do spożycia. Można również napełnić rzodkiewkami  słoik i pasteryzować 15 minut.