sobota, 4 marca 2017

Krem z pieczonych buraków

Odkąd posiadam blender kielichowy przygotowywanie posiłków zdecydowanie stało się łatwiejsze i zdrowsze. Przygotowanie śniadań czy  kolacji w postaci koktajli jest bardzo dobrą alternatywą na wiosenne odżywianie. Dzisiaj proponuję bombę w postaci żelaza, którego mnóstwo możemy znaleźć w buraczkach.   
 
Składniki:
-4 średniej wielkości upieczone buraczki
-1 cebula
-2 ząbki czosnku                  
-1 kwaśne jabłko 
-750 ml warzywnego bulionu
-łyżka oleju
-łyżeczka masła 
-łyżka octu jabłkowego lub soku z cytryny
-sól, pieprz do smaku
-łyżeczka cukru ( można pominąć )
-jogurt naturalny
-dowolna zielenina
Dzień wcześniej upiec w piekarniku buraki. Każdy burak dokładnie umyć, zawinąć w folie aluminiową i wstawić na godzinę do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Zalecam również ugotować wcześniej bulion.Włoszczyznę ( 3 marchewki, 2 pietruszki, spory kawałek korzenia selera, zielona część pora, 2 cebule, dwa liście laurowe i ziela angielskie, 2 ząbki czosnku ) zalać 1 l wody i gotować na wolnym ogniu godzinę. Jeżeli robimy to dzień wcześniej, to odstawmy bulion do wystygnięcia bez wyciągania warzyw. Będzie miał bardziej wyrazisty smak.
Na drugi dzień obieramy buraczki, jabłko i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Wrzucamy do blendera. Cebulę i czosnek
podsmażamy najpierw na oleju i po chwili dokładamy masło. Podsmażamy do zeszklenia cebuli i dodajemy do buraczków z jabłkiem. Dolewamy najpierw szklankę bulionu i miksujemy. Po chwili znowu dolewamy szklankę bulionu i jeszcze miksujemy. Jak gęsty ma być krem zależy od Waszych gustów. W moim przypadku zużyłam 3 szklanki bulionu. 
Po prostu dolewajcie bulionu stopniowo podczas miksowania, aż uzyskacie odpowiednią konsystencję. Gotowy mix wylewamy do garnka, podgrzewamy
stopniowo, nie doprowadzamy do zagotowania. Dodajemy ocet i przyprawy. Gotowy krem wylewamy na talerz, dodajemy łyżkę jogurtu i posypujemy dowolną zieleniną. Podajemy z grzankami.