Szukaj na tym blogu

wtorek, 17 stycznia 2017

Omlet z szynką i szczypiorkiem



Długo zabierałam się do zrobienia omletu. Jakoś miałam wrażenie, że to skomplikowane i często się nie udaje. A tu proszę...wyszedł super lekki omlecik 👌 Przepis na podstawowy przepis zaczerpnęłam ze starych przepisów mojej mamy. Widnieje on pod nazwą : omlet francuski. Porcja spokojnie wystarcza dla dwóch osób. Najlepiej jest  użyć patelni o średnicy 20 cm , o niskich brzegach.


Składniki na omlet podstawowy:
-3 jajka
-łyżeczka masła
-1 łyżka zimnej wody
- szczypta soli

Jaja wybić do miseczki i rozmącić dokładnie trzepaczka z wodą i solą. Na patelni rozgrzewamy masło i wylewamy masę jajeczną. Smażyć powoli. Omlet podważać od boków szeroką łopatką i delikatnie przechylać patelnię tak, aby na dno patelni spływała  nie ścięta masa z wierzchu. Gdy omlet zetnie się i spód będzie rumiany, a powierzchnia o konsystencji galaretowatej, jest gotów. Ja jeszcze na patelni układam na połowie omletu składniki nadzienia , przykrywam drugą połową i za pomocą bardzo szerokiej łopatki wyciągam na talerz.Technik składania omletu jest dużo i każdy musi wypracować sobie ją sam.
Moje dodatki:
Kilka plasterków dowolnej szynki kroimy w drobne paseczki, podsmażamy na oleju, dodajemy posiekany szczypiorek. Ewentualnie solimy i pieprzymy do smaku.
Wykładamy na połowę omletu. Podajemy na ciepło.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz