wtorek, 3 stycznia 2017

Jajko na miękko





Doczekałam szczęśliwie roku 2017 😊 Jak to zwykle bywa, nowy rok, nowe postanowienia. Otóż obiecałam sobie przyrządzać lżejsze potrawy, mniej kaloryczne, jeść regularnie co 3-4 godziny, no i więcej ruchu by się przydało 😊  No to zacznijmy od śniadania. Jajko na miękko. Każdy  ma swój sposób na jego gotowanie. Zacznijmy od tego, że jajko musi być świeże.  Najlepiej z zaufanego miejsca, no i przede wszystkim od kurki szczęśliwej, czyli wolno biegającej. Jaja mają bardzo dużą wartość odżywczą. Zawierają wiele pełnowartościowych substancji białkowych, tłuszcze oraz witaminy. Są łatwo przyswajalne przez organizm człowieka. 
Jak ugotować dobre jajko na miękko? Otóż ja przed gotowaniem myję dokładnie jajko ciepłą wodą. Ważne jest, aby przed gotowaniem miało temperaturę pokojową. Są rożne metody gotowania. Jedni wkładają jajko bezpośrednio do wrzątku i gotują 3-5 minut, inni, tak jak ja, wkładają jajko do zimnej wody i stopniowo doprowadzają do wrzenia. Ja gotuję nie więcej jak 3 minuty, bowiem lubię jak żółtko jest płynne, a białko dobrze ścięte. Jako dodatek obowiązkowo zielenina. W moim przypadku to była rukola z dodatkiem pomidora i świeżego ogórka. Do tego ciemny chleb z plastrem twarogu i kiełki z rzodkiewki oraz kawa zbożowa z mlekiem. Najlepiej bez cukru 😏 Kolorowo, pysznie i zdrowo!